Bovenzijde kop
Waarop let je best bij een goede call-to-action?
U bent hier
De tekst in de call-to-action (CTA) moet heel concreet en duidelijk zijn.
De bezoeker moet meteen weten wat de meerwaarde is.
De reden waarom hij op de knop zou drukken dus.
Voorbeelden van een CTA zijn knoppen zoals “Contacteer ons nu”, “Vraag nu jouw offerte aan”, “Reserveer nu”, ...
De CTA moet op het juiste moment op het scherm verschijnen.
Zorg dat je eerst genoeg vertrouwen gewonnen hebt. Neem de angst van de gebruiker weg om op de CTA te klikken.
Dit doe je door een geruststellende boodschap in de buurt van de CTA te zetten.
Schrijf altijd zo positief mogelijk. Voorbeelden hiervan zijn “Onmiddellijk leverbaar”, “Gratis verzending”, “30 dagen bedenktijd”.
Als de gebruiker geen reden heeft om niet te klikken is het logische gevolg dat hij ook effectief zal klikken.
Daarnaast is het ook een voordeel als de CTA geen geld kost voor de gebruiker.
Wanneer iets gratis is zal de conversie hoger liggen. Zorg er dus voor dat er ergens gratis of vrijblijvend vermeld staat.
Let wel op dat je dit enkel doet als het effectief het geval is. Anders creëer je wantrouwen bij de gebruiker. Dat zal je conversie niet ten goede komen.
Zeg duidelijk wat je van de gebruiker verwacht. Hoe concreter hoe meer kans dat het effectief gebeurd.
Als de gebruiker niet weet wat er van hem verwacht wordt zal hij het ook niet doen. En vice versa.